Uwaga: zapisane osoby, które nie opłaciły jeszcze udziału lub będą chciały zakupić dodatkowy/we skoki (w cenie 80zł), będą to mogli zrobić w dzień zawodów.
Istnieje również możliwość zapisania się na zawody w dzień imprezy.
Sobotnie zawody na celność lądowania zostały rozegrane przy silnym,bocznym (południowym) wietrze, co naturalnie potęgowało emocje towarzyszące zawodnikom. Walka była zacięta, a o podium decydowały centymetry!
W starciu szybowcowym najlepsze miejsca zajęli:
Mateusz Krzos
Mariusz Sienkiewicz
Mateusz Purchla
W zawodach samolotowych zwyciężyli:
Maciej Nowak
Piotr Grzybczyk
Anna Buchta
Zwycięzcom gratulujemy, a uczestnikom dziękujemy za udział.
Informujemy, że zawody w dyscyplinie spadochronowej z przyczyn technicznych, odbędą się tydzień później tj. w sobotę 12 września o godz. 9:00. Za zmianę serdecznie przepraszamy.
Niezależnie od tego zapraszamy Skoczków do udziału w samej imprezie integracyjnej.
Pozostałe dyscypliny zgodnie z planem zawodów jak niżej (UWAGA zmieniono godziny).
– godz. 9:00 otwarcie biura zawodów,
– godz. 10:00 rozpoczęcie konkurencji szybowcowej (od godz. 8:30 wyhangarownie sprzętu),
– godz. 15:00 rozpoczęcie konkurencji samolotowej,
– godz. 17:00 wręczenie nagród,
– godz. 18:00 – 22:00 dalsza zabawa.
Wszystkich uczestników prosimy o zabranie ze sobą potwierdzenia uiszczenia opłaty – składki wspierającej.
Uwaga: wprowadzamy możliwość zapisania się na zawody lub opłacenia udziału w samej imprezie integracyjnej w dzień zawodów.
Od 1925 roku odbywały się regularne loty pasażerskie.
Na lotnisku działał budynek dla pasażerów.
Loty były wykonywane do Berlina, Wiednia oraz wielu innych miast.
W czasie wojny lotnisko było wykorzystywane głównie przez wojsko.
CIEKAWOSTKA Z HISTORII
W 1931 roku na lotnisku wylądował sławny sterowiec Graf Zeppelin. Wydarzenie to obejrzało wiele tysięcy mieszkańców Gliwic i okolic.
LOTNISKO PRZETRWAŁO WOJNĘ!
W roku 1955 powstał na lotnisku Aeroklub Gliwicki, który prowadzi działalność szkoleniową
w następujących specjalnościach:
Samolotowej
Szybowcowej
Spadochronowej
Modelarskiej
Z LOTNISKA KORZYSTAJĄ RÓWNIEŻ
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
Samoloty Gaśnicze
Policja
Wojsko
LOTNISKO W PRZESZŁOŚCI PRZYJMOWAŁO
WAŻNYCH GOŚCI
W roku 1999 w czasie wizyty do Polski – Gliwice odwiedził Papież Jan Paweł II, miejscem spotkania wyznaczono lotnisko.
IMPREZY NA LOTNISKU W GLIWICACH
Zlot zabytkowych szybowców 2004
Liczne pikniki lotnicze
KONCEPCJA MODERNIZACJI LOTNISKA
W 2008 roku wykonano pierwsze opracowania koncepcyjne.
W celu zwiększenia możliwości modernizacji lotniska w 2017 roku część lotniska zmieniła właściciela, którym została Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju, drugim właścicielem jest Aeroklub Gliwicki.
Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju od roku 2017 wykonuje również obowiązki zarządzającego lotniskiem.
W wyniku prac koncepcyjnych, które były prowadzone w latach 2016 – 2017 powstał plan modernizacji i w 2018 roku rozpoczęły się prace budowlane.
Zakres prac modernizacyjnych zwiększy funkcjonalność lotniska, jednocześnie pozostają funkcje szkoleniowe oraz rekreacyjne lotniska.
ELEMENTY MODERNIZACJI
Droga startowa
Płaszczyzna do zawracania
Droga kołowania
Płyta postojowa
Droga dojazdowa
Parking
Budynek techniczny
Ogrodzenie lotniska
Stacja paliw
Kanalizacja deszczowa
Oświetlenie nawigacyjne
PARAMETRY DOCELOWE
Kierunek drogi startowej 08 R 26 L
Długość drogi startowej
800 m x 23 m
Długość pasa drogi startowej
920 m x 80 m
Fragment dodatkowy do rozbiegu 100 m x 23 m
Droga kołowania 342 m x 10,5 m
Płyta Postojowa 200 m x 52 m
KATEGORIA LOTNISKA
1B
Rozbieg poniżej 800 m
Rozpiętość do 24 m
Rozstaw kół do 6 m
Samolot referencyjny
Beechcraft King Air 250
SAMOLOTY, KTÓRE MOGĄ KORZYSTAĆ
Z NOWEJ INFRASTRUKTURY LOTNISKA
Pilatus PC 12
An-28
Piper Seneca
Turbolet L-410
MODERNIZACJA
POTENCJAŁ I MOŻLIWOŚCI
Baza dla ośrodków szkolenia lotniczego.
Centrum sportów lotniczych i rekreacyjnych.
Baza dla małej komunikacji pasażerskiej.
Baza dla małego transportu lotniczego.
Całodobowa dostępność lotniska.
Całoroczna dostępność lotniska.
PLANOWANE USŁUGI LOTNISKOWE
Starty i lądowania z utwardzonej drogi startowej o nawierzchni sztucznej w dzień i w nocy.
Miejsca postojowe na płycie postojowej.
Możliwość prowadzenia szkoleń na wynajętych lub zakupionych terenach.
Możliwość zakupu lub wydzierżawienia terenów w południowej części lotniska.
Starty i lądowania z dwóch dróg startowych o nawierzchni naturalnej trawiastej.
Możliwość korzystania z pomieszczeń w celach szkoleniowych.
Miejsca hangarowe.
OŚWIETLENIE NAWIGACYJNE
OŚWIETLENIE NAWIGACYJNE
TO NIE KONIEC ZMIAN NA LOTNISKU…
Aktualnie rozpoczęły się prace związane rewitalizacją obiektów Aeroklubu Gliwickiego na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej.
W przyszłości planuje się również wydłużenie drogi startowej do 1200 m.
Prototyp oblatano 31 sierpnia 1947 r. W 1960 r. rozpoczęła się produkcja licencyjna w Polsce w zakładach WSK PZL Mielec, gdzie powstało najwięcej samolotów tego typu.Były produkowane w wielu wersjach – rolniczej, transportowej, transportowo-desantowej, pasażerskiej, wodnej na pływakach i używane w wielu krajach na całym świecie. Łącznie powstało 16 512 samolotów An-2.
Dane techniczne:
rozpiętość: 18,18 m
długość: 12,40 m
wysokość: 4,10 m
powierzchnia nośna: 71,50 m2
Osiągi:
prędkość max.: 258 km/h
prędkość przelotowa: 185 km/h
prędkość minimalna: 90 km/h
Napęd – silnik tłokowy gwiazdowy 9 cylindrowy o mocy 736 kW (1000 KM)
W AGL obecnie można podziwiać SP-AOB,który służy do wyrzutu skoczków spadochronowych.