Ze względu na zmianę cennika na rok 2020 r. prosimy o wstrzymanie się z płatnością składek do końca stycznia 2020 r.
Aktualny cennik zostanie przekazany w najbliższym czasie.
Mamy dobrą informację dla osób, które w przyszłym roku będą chciały zrealizować swoje marzenie o lataniu. W Aeroklubie Gliwickim rozpoczniemy kursy podstawowe dla przyszłych pilotów – samolotowych (PPL) i szybowcowych (SPL).
4 stycznia 2020 roku – o godz. 10.00 – w siedzibie Aeroklubu Gliwickiego na gliwickim lotnisku (pomieszczenie na parterze zaraz przy wejściu głównym) odbędzie się spotkanie organizacyjne dotyczące naboru na podstawowe kursy: samolotowy (PPL) i szybowcowy (SPL). – To będzie spotkanie dla obydwu grup – zapowiada i zaprasza Andrzej Duszyński, szef szkolenia w gliwickim aeroklubie.
Zajęcia dotyczą teorii. Odbywać się będą stacjonarnie w siedzibie gliwickiego aeroklubu w systemie weekendowym (zjazdy w soboty i niedziele). Szacowany kurs trwania takiego szkolenia to około 2 miesiące. – W niektórych aspektach zajęcia są podobne. Aby w ogóle myśleć o lataniu szybowcami czy turystycznie samolotami – student musi poznać wszystkie sprawy teoretyczne dotyczące latania – całą mechanikę lotu, wszelkie sprawy dotyczące meteorologii, nasze ograniczenia, nawigację, radionawigację, technikę pilotażu, procedury operacyjne, wszystkie tematy wynikające z ruchu lotniczego, także łączność lotniczą. Tych tematów jest bardzo dużo. Nasi wykładowcy będą je omawiać krok po kroku. Kurs samolotowy (PPL) przewiduje 100 godzin zajęć, szybowcowy 60 godzin – dodaje Andrzej Duszyński.
Po ukończeniu kursów teoretycznych i zaliczeniu egzaminów można rozpocząć szkolenie praktyczne. – Szkolimy również praktycznie. Mamy do dyspozycji nasze szybowce. Posiadamy też dwa samoloty szkoleniowe – Cessnę 172 i 150. Jesteśmy też w trakcie uruchamiania drugiej Cessny 150 – podkreśla szef szkolenia w gliwickim aeroklubie.
DODATKOWE INFORMACJE O KURSACH – SZYBOWCOWYCH / SAMOLOTOWYCH.
Aeroklub Gliwicki zaprasza na tradycyjne zakończenie roku i podsumowanie sezonu lotnego 2019.
Impreza odbędzie się na Lotnisku w Gliwicach, we wtorek 31 grudnia (Sylwester) 2019 roku. Rozpoczęcie o godz. 09.00!
Rozpoczęcie lotów szybowcowych (za wyciągarką) i skoków spadochronowych – godz. 10.00.
Zakończenie imprezy – godz. 15.00.
Zapraszamy serdecznie wszystkich amatorów podniebnej przygody.
W wieku 91 lat zmarł Jacek Popiel (ps. Lipek) – polski pilot i instruktor szybowcowy, jeden z założycieli Aeroklubu Gliwickiego, partyzant, a także żołnierz Armii Krajowej.
– To wielka, ogromna strata. Pan Jacek Popiel był wielkim pilotem i dobrym człowiekiem. Bardzo dużo znaczył dla naszego aeroklubu. Był naszym najstarszym członkiem. Należał do aeroklubu od samego początku, był jednym z jego twórców. W naszym środowisku nie ma osoby, która by o nim nie słyszała; starsi go pamiętają, a młodzi słuchali o nim opowieści. Niezwykle pozytywna postać. Szczere wyrazy współczucia dla Rodziny i Bliskich – mówi Beata Miącz-Pałka, dyrektor Aeroklubu Gliwickiego.
Bohaterski życiorys
Jacek Popiel urodził się 5 sierpnia 1928 roku w Lubaczowie. Pierwsze lata życia spędzał w miejscowości Żółkiew koło Lwowa. Jak podają internetowe źródła – w 1944 roku w obawie przed mordami ukraińskich nacjonalistów wraz z całą rodziną przeprowadził się do Łęk Dolnych koło Pilzna. Jako kilkunastoletni chłopiec wstąpił do partyzanckiego oddziału – batalionu „Barbara”, którego dowódcą był kpt. Leliwa. Od sierpnia do października 1944 roku uczestniczył w kilku akcjach zbrojnych, w których partyzanci starli się z okupantem, m.in. w bitwie pod Jamną, gdzie w 1944 roku, jako partyzant, brał udział w największym boju stoczonym przez żołnierzy AK z Niemcami w ramach akcji „Burza”. Po wojnie przeniósł się z rodziną na Śląsk, tu zdał maturę i podjął pracę.
Był z nami od początku
Wieloletnia przygoda Jacka Popiela z Aeroklubem Gliwickim rozpoczęła się w połowie lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. 17 maja 1956 roku Komisja Sportowa Aeroklubu PRL zatwierdziła go jako jednego z pierwszych komisarzy sportowych AGL. Uprawnienia instruktora szybowcowego uzyskał w roku 1959. Jest jednym z założycieli Aeroklubu Gliwickiego. Zdobył złotą odznakę szybowcową z dwoma diamentami. Do 2014 roku spędził w powietrzu ponad 2200 godz., wykonał 10 600 lotów, wyszkolił w tym czasie ponad 120 kandydatów na pilotów szybowcowych. Przez wiele lat był członkiem zarządu Komisji Rewizyjnej oraz Sądu Koleżeńskiego Aeroklubu Gliwickiego. Czynnie uczestniczył w organizacji i w obsłudze wielu zawodów szybowcowych.
Jako członek Klubu Zabytkowych Szybowców przy Aeroklubie Gliwickim, wraz z Witoldem Nowakiem i Franciszkiem Adamczakiem zbudował replikę polskiego przedwojennego szybowca IS-A Salamandra. 6 października 2016 roku szybowiec ten przeszedł pomyślnie odbiór przez Komisję z Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Jacek Popiel zbierał i publikował materiały związane z działalnością Armii Krajowej na kresach wschodnich i w okolicach Tarnowa, jego rodzinnej miejscowości.
Pogrzeb śp. Jacka Popiela odbędzie się w sobotę 7 grudnia na cmentarzu parafialnym w Łękach Górnych (woj. podkarpackie).
(źródło: wikipedia, materiały własne, fot.www.gazetakrakowska.pl)
Dedalos Aviation Services wraz z Aeroklubem Śląskim zapraszają na XI edycję szkolenia Aviation English. Szkolenie poprowadzą doświadczeni lektorzy (piloci i kontrolerzy) z praktyką w zakresie Aviation English będący jednocześnie egzaminatorami egzaminu TEA na ICAO Level 4+.
Proponowane warunki szkolenia są następujące:
- 45 godzin lekcyjnych (45’),
- zajęcia w poniedziałki i piątki w godz. 18:00 – 20:30,
- podręcznik (MacMillan) i materiały pomocnicze w cenie,
- miejsce szkolenia: sala wykładowa Aeroklubu Śląskiego na lotnisku Muchowiec,
- planowany start: 21. października br.
- wymagana komunikatywna znajomość ogólnego języka angielskiego,
- cena: dla członków Aeroklubu Gliwickiego 1400 PLN (1850 PLN w pakiecie z egzaminem TEA), dla pozostałych osób 1500 PLN (1950 PLN z egzaminem TEA).
W razie pytań prosimy o kontakt poprzez mail@dedalos.com.pl, lub tel. 608 012 006.
Zapraszamy serdecznie.