REGULAMIN LOTÓW ZAPOZNAWCZYCH
-
- .
-
Okres ważności vouchera na lot jest podany w opisie usługi oraz na druku vouchera. W tym czasie Klient lub Pasażer musi dokonać rezerwacji terminu lotu.
- Rezerwacji terminu lotu należy dokonać telefonicznie pod numerem 516 559 945 w godzinach 8:00 – 19:00
- Loty szybowcowe odbywają się w wyznaczonych przez Aeroklub dniach: za wyciągarką w każdą parzystą niedzielę miesiąca w godzinach popołudniowych. Za samolotem sobota lub niedziela, w godzinach ustalonych telefonicznie, w okresie od początku maja do końca września.
- Loty samolotowe i motoszybowcowe odbywają się 7 dni w tygodniu w terminach ustalonych telefonicznie, w okresie od początku marca do końca października.
- Aeroklub zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby realizacja lotu nastąpiła w terminie jak najbardziej dogodnym dla Pasażera, niemniej nie jest w stanie zagwarantować jego realizacji w konkretnym dniu.
- W celu zmiany terminu lotu na inny termin, Pasażer zobowiązany jest skontaktować się z Aeroklubem nie później niż trzy dni robocze przed ustalonym terminem lotu. Takiej zmiany można dokonać maksymalnie 2 razy, z tym zastrzeżeniem, że po upływie terminu rezerwacji taka zmiana nie jest już możliwa.
- Niezrealizowanie vouchera, jak również niedokonanie rezerwacji przed upływem jego terminu ważności, oznacza odstąpienie od umowy oraz wygaśnięcie wszelkich praw z nią związanych. W takiej sytuacji Klientowi i Pasażerowi nie przysługują żadne roszczenia, w szczególności roszczenie o zwrot zapłaty za voucher.
- W przypadku zagubienia lub zniszczenia vouchera, którego termin realizacji jeszcze nie minął i który nie został jeszcze zrealizowany, możliwe jest, po okazaniu dowodu zakupu i na wniosek Klienta lub Pasażera, wystawienie duplikatu vouchera.
- Pasażer ma obowiązek stosowania się do instrukcji, zaleceń, regulaminów, wskazówek i poleceń osób funkcyjnych Aeroklubu.
- Aeroklub może odmówić realizacji vouchera na lot, jeżeli Pasażer nie stosuje się do jego zaleceń dotyczących zachowania się w pobliżu statku powietrznego, zachowania na statku powietrznym oraz zachowania na terenie lotniska, a także w sytuacji, gdy Pasażer znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu, środków odurzających lub jego stan zdrowia lub kondycja psychofizyczna mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu.
- Aeroklub może odmówić wykonania lotu w następujących przypadkach:
- W sytuacji braku odpowiednich warunków pogodowych,
- W sytuacji, w której występują inne przyczyny organizacyjne lub techniczne, które nie zapewniają bezpiecznego wykonania lotu,
- W sytuacji, w której występują inne przyczyny zewnętrzne uniemożliwiające wykonanie lotu,
W takich przypadkach Pasażer ustala z Aeroklubem nowy termin lotu. Aeroklub nie pokrywa kosztów, jakie poniósł Klient lub Pasażer, zwłaszcza takich jak koszty transportu i ewentualnego zakwaterowania.
- Minimalny wiek pasażera to 14 lat w przypadku lotów szybowcowych oraz 16 lat w przypadku lotów motoszybowcowych i samolotowych. W przypadku osób małoletnich lub niemających pełnej zdolności do czynności prawnych, wymagana jest pisemna zgoda prawnych opiekunów lub też obecność co najmniej jednego z opiekunów na miejscu, w którym realizowany jest lot. Brak dokumentu zgody lub nieobecność jednego z opiekunów są podstawą dla Aeroklubu do odmowy realizacji lotu.
- Wymogi wagowe dla Pasażera (dotyczy szybowców, samolotów i motoszybowców): maksymalnie 105 kg.
Wzrost minimalny (dotyczy wyłącznie szybowców) – 140 cm. - W trakcie realizacji lotu Pasażer musi posiadać przy sobie ważny, wydrukowany VOUCHER.
- Przeciwwskazania do wykonania lotu: poważne choroby krążenia, choroby neurologiczne, choroby psychiczne, niepełnosprawność psychoruchowa, padaczka, choroba lokomocyjna, aerofobia, choroby uszu, infekcja górnych dróg oddechowych, zapalenie zatok.